Cautari Google

Custom Search

11 octombrie 2011

14. Ghid de interviu

      Ghid de interviu sau 14 sfaturi in construirea respunsurilor adecvate in cadrul interviului de angajare.
Sfatul nr. 14
       SPUNETI-MI DESPRE DVS.


Este una dintre cele mai frecvent adresate intrebari la un interviu: Spuneti-mi despre dv. Raspunsul dv. la aceasta intrebare va stabili tonul pentru restul interviului. Pentru unii, este o provocare sa raspunda la aceasta intrebare, deoarece se intreaba ce vrea intervievatorul sa afle cu adevarat si ce informatii ar trebui ei sa includa.
Mirela se temea de aceasta intrebare. Cand aceasta intrebare a fost prima adresata la interviu, ea a cautat un raspuns vag, fara sa se concentreze asupra a ceea ce ar putea ea aduce postului.
"Sunt casatorita si originara din Oradea," a inceput ea. "Sotul meu a fost transferat aici de trei luni, iar eu m-am ocupat de acomodarea noastra in noua casa. Acum sunt pregatita sa ma intorc sa lucrez. Am avut diferite locuri de munca, de obicei legate de relatiile cu clientii. Caut o companie care ofera posibilitati de avansare, dezvoltare.”
Interviul a decurs in dezavantajul ei dupa aceea. Ea a inceput cu informatii personale si i-a dat celui ce o intervieva motive sa se indoiasca de faptul ca ar fi o angajata care sa ramana mult timp.
Este casatorita si daca sotul ei este transferat inseamna ca ea trebuie sa plece; s-a intamplat o data si se mai poate intampla.
Are ceva experienta cu clientii dar nu a subliniat ce anume a lucrat.
Spera sa avanseze. Dar cum ramane cu postul pentru care aplica? Va fi multumita mult timp?
Secretul pentru a raspunde cu succes la aceste intrebari deschise este focalizarea, scrierea si exersarea. Nu va puteti permite sa eliminati acest raspuns, deoarece acest lucru va afecta restul interviului. Incepeti sa va ganditi ce vreti sa stie intervievatorul despre dv.

Focalizarea
Enumerati cinci puncte tari pe care le aveti care sunt pertinente acestui post (experiente, particularitati, aptitudini, etc.). Ce vreti sa stie cel ce va intervieveaza despre dv. cand plecati?
Carmen este puternica in comunicare si in relationarea cu oamenii. Are cunostinte solide si a dovedit success in relatiile cu clientii. Se mandreste cu reputatia ei privind respectarea termenelor limita.
Scrierea
Pregatiti un document care sa includa informatiile pe care vreti sa le transmiteti. Incepeti prin a vorbi despre experiente trecute si succese dovedite:
"Am lucrat in domeniul relatiilor cu clientii in ultimii cinci ani. Cea mai recenta experienta a fost preluarea apelurilor primite in industria high tech. Un motiv pentru care imi place in mod deosebit acest domeniu, si provocarile care il insotesc, este posibilitatea de a fi in legatura cu oamenii. La ultimul meu loc de munca, am stabilit importante legaturi cu clientii rezultand o crestere a vanzarilor cu 30 % in doar cateva luni."

In continuare, mentionati calitatile si aptitudinile dv.:
"Principalul meu atu este atentia la detalii. Ma mandresc cu reputatia mea de a urma intocmai instructiunile si respectarea termenelor limita. Cand ma angajez sa fac ceva, ma asigur ca acel lucru este facut, si ca e facut la timp.”
Incheiati cu o afirmatie despre situatia dv. actuala:
"Ceea ce caut acum este o companie care valorifica relatiile cu clientii, unde ma pot alatura unei echipe puternice si sa am un impact pozitiv asupra mentinerii clientilor si vanzarilor."

Exersarea
Exersati notarea pana cand veti deveni increzator in legatura cu ceea ce vreti sa accentuati in afirmatia dv. Notele dv. ar trebui sa va ajute sa fiti echilibrat, dar nu ar trebui sa le memorati – nu vreti sa sune rigide si invatate. Ar trebui sa para natural, ca o conversatie.
Chiar daca nu va va fi adresat acest gen de intrebare la inceputul interviului, aceasta pregatire va va ajuta sa focalizati asupra a ceea ce aveti dv. de oferit. Veti descoperi de asemenea ca puteti sa folositi informatiile din acest exercitiu sa va ajute sa raspundeti la alte intrebari. Cu cat puteti sa vorbiti mai mult despre produsul dv. – acest produs fiind chiar propria persoana – cu atat mai multe sanse veti avea sa il vindeti .

Traduse si adaptate dupa "Monster Jobs"

Niciun comentariu: